Zatvori
Sveučilište u Splitu podržava UN-ove ciljeve održivog razvoja
29.10.2025.
Udruga SKAC_ST nudi pomoć u učenju: studenti pomažu djeci iz socijalno ugroženih obitelji Galerija slika
skac.jpg 1718962116988 (1).jpg 1710489994492-1 (1).jpg 1738316258168 (1).jpg

Ciljevi

  • Cilj 1
  • Cilj 4
  • Cilj 10
  • Cilj 17
Prošle srijede Udruga Studentski katolički centar Split (SKAC_ST) koja okuplja studente i mlade počelu su opet sa svojim projektom "Pomoć u učenju djeci iz socijalno ugroženih obitelji".
Kažu da im puno znači što su im se lanjske volonterke studentice ponovno pridružile i time pokazale koliko im je ovaj projekt važan. 
Kako navodi voditeljica Volonterskog centra mladih SKAC_ST Katarina Topić, ideja za projekt izrodila se iz drugih projekata s djecom kroz koje je uočeno da djeca imaju problema pri pisanju i čitanju.

- Također, radom s volonterima primijetili smo kako studenti nemaju dovoljno prakse za vrijeme svog školovanja. S projektom smo započeli 2020. godine kada je uključeno pet studentica Učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu. Cilj projekta je pružanje pomoći u učenju na tjednoj razini kako bi djeca što prije svladala gradivo te mogla pratiti nastavu, a s druge strane studenti kroz volonterski angažman imaju mogućnost prakse i stjecanja potrebnih vještina za buduće zaposlenje što ih čini konkurentnima na tržištu rada - navodi ona.

Rast projekta

Djeca uključena u projekt su učenici Osnovne škole Bol i Skalice koje predlože stručni djelatnici škole. Najčešće su to učenici koji dolaze iz socijalno ugroženih obitelji ili nisu dobili asistenta u nastavi, a prijeko im je potreban.
Projekt je rastao zahvaljujući dobrim iskustvima studentica koje su dijelile svoja iskustva i priče. Kroz navedeni projekt sklopljena su partnerstva s Osnovnom školom Bol i Skalice te Filozofskim fakultetom u Splitu kako bi se sustavno radilo na podizanju kvalitete projekta. Tako je u projekt tijekom 2024. godine uključeno 36 volonterki i 38 djece, a dosad u tekućoj godini 21 volonterka i 23 djece.

- Uključujući se u projekt studenti Filozofskog fakulteta stječu mogućnost upisa kolegija Stručne prakse kroz Nastavnu bazu te na taj način dobivaju dodatnu vrijednost kroz ECTS bodove. Trenutno je u otvoren natječaj za upis kolegija pa pozivamo sve zainteresirane studente da se prijave - poziva Katarina Topić.

Studenti prije uključivanja u rad s djecom prođu nekoliko edukacija, za cijelo vrijeme sudjelovanja imaju mentorsku podršku od strane udruge, fakulteta i stručnog osoblja škole, supervizije, teambuildinge i evaluacije. Rezultat navedene podrške je dugoročno volontiranje studentica.
Sve redom imaju pozitivna iskustva.

- Uistinu me se dojmilo sudjelovanje u stručnoj praksi u Nastavnoj bazi Studentski Katolički Centar, ponajviše zbog jedan-na-jedan iskustva koje smo stekli. Prilikom završetka studija sam imala zamisao da se nekad u životu bavim savjetodavnim, stoga mi je ovo iskustvo zaista došlo kao nekakva vrsta osobnog testa. Osim savjetodavnog rada, zaista sam shvatila ''težinu'' koju područje Pedagogije nosi sa sobom, te količinu rada kojeg me tek čeka prilikom završetka studija. Kada su u pitanju stečene kompetencije, njih je mnoštvo. Prije svega smatram da sam stekla, barem djelom kompetenciju surađivanja s drugim stručnim suradnicima i tijelima škole - navodi studentica Lea.

Dobar spoj

- Rekla bih da je pedagoginja napravila dobar spoj, jer joj je slabije išao engleski jezik, a meni je engleski drugi predmet koji studiram. Iako se u zadnje vrijeme preispitujem o svojim kompetencijama kao buduća nastavnica engleskog jezika, učenje engleskog s njom mi je bilo zabavno i shvatila sam da uživam u tome. Zatekla sam se u misli kako s nestrpljenjem iščekujem priliku da upravo ovakve teme jednog dana obrađujem sa svojim budućim učenicima - ističe Lucija.

- Ova praksa mi je pružila konkretan uvid u kompleksnost obrazovnog procesa, posebice u kontekstu rada s djecom iz osjetljivih socijalnih okruženja. Naučila sam koliko je važno promatrati učenika kao cjelovitu osobu, s vlastitim emocijama, izazovima i potencijalima, a ne samo kao sudionika obrazovnog procesa. Također sam shvatila važnost pozitivnih odnosa između djelatnika škole. Surađivala sam s učiteljima, logopedinjom i psihologinjom škole, te s roditeljem učenika. Uvjerila sam se koliko je važna prisutnost stručne osobe koja zna prepoznati potrebe učenika i koja djeluje proaktivno u osnaživanju učenikovih obrazovnih postignuća i vještina. U svom budućem radu vidim sebe kao osobu koja surađuje s učiteljima, roditeljima i učenicima te koja svojim znanjem i empatijom doprinosi boljitku školskog života. Vjerujem da ću stečene kompetencije i iskustvo znati primijeniti u različitim kontekstima svoje buduće karijere, sa željom da obrazovni sustav učinim dostupnijim i boljim za učenike- svjedoči Ana.

- Naučila sam i vjerovati sebi. U početku sam sumnjala u svoju stručnost, pristup, učinak. Danas mogu reći da vjerujem svom instinktu, da vjerujem u ono što osjećam, i da znam da iskrena ljudskost nikada ne može pogriješiti. Naučila sam da ne moram biti savršena, ali mogu biti dosljedna, prisutna i stvarna. I to je najvažnije - poentira Lea.

Foto: SKAC_ST
Sve novostiSljedeća

Imate pitanje? Tu smo!