Sinoć je svečano zatvorena izložba pod nazivom „Ništa mi ovaj dan neće pokvarit“ riječke umjetnice Mirne Sišul, čije nas slike svojim bojama, vedrinom i iskrenošću vraćaju u svijet dječje mašte, ali i nude pogled na svijet kroz oči zrele i iskusne slikarice. Time je uspješno privedena kraju još jedna plodonosna suradnja Sveučilišne galerije i splitske Galerije Brešan.
Igor Brešan, koji je od samih početaka prepoznao posebnost njenog rada, ističe kako slike iz riječkog bazena, kroz radove umjetnika poput Voje Radojičića i Saše Jantoleka, pa sve do Mirne Sišul, nose jedinstvenu mekoću i dječju nepatvorenost. Te slike zrače vedrinom, ispunjene bojama koje nas podsjećaju na sunčane dane, kao u pjesmama poput "Što je danas lijep i sunčan dan" Nene Belana ili TBF-ovoj "Ništa mi ovaj dan neće pokvarit".
Ono što je posebno u radovima Mirne Sišul je njen osobni pečat - kaligrafski detalji kroz koje ona u svoje slike unosi svoja osjećanja i misli. Mirnine slike, osim što reflektiraju duh njenog kraja, nose i terapeutski učinak. Crnoj boji gotovo da nema mjesta u njenom radu. Brešan s pravom primjećuje da je riječki tercet Radojičić, Jantolek i Sišul pandan dubrovačkim koloristima i splitskim sfumato umjetnicima te ih smješta u riječku školu „infantilista“, ne u pejorativnom, već u najpozitivnijem smislu kao slikarstvo koje zadržava iskrenost dječjeg pogleda na svijet. Kao i veliki hrvatski umjetnici poput Lipovca, Lovrenčića i Lončarića, Mirna Sišul stvara djela koja su prožeta pozitivizmom, bez suvišnih detalja ili težnje za podilaženjem publici.
- Zanimljivo je primijetiti da slike koje obično smatramo tradicionalnima često zapravo odražavaju populistički pristup. S tim se potpuno slažem. Naša slikarica, kako prolazi kroz godine, čini se kao da postaje sve mlađa u svom izražavanju. Njena umjetnost zadržava elemente dječje nevinosti i mašte, što likovni pedagozi prepoznaju kroz faze razvoja dječjeg crteža. Kažu da dječje crtanje prolazi kroz četiri ključne faze - od slučajnog realizma između prve i treće godine, preko nespretnog i nelogičnog realizma u razdoblju između treće i šeste godine, do dobrog realizma u dobi između šeste i desete godine. Nakon toga, crtež bi trebao dosegnuti razinu umjetničkog djela.
Naša slikarica upravo se kreće putem mladosti, unoseći u svoje radove elemente mašte, s tek suptilnim tragovima crne boje koji nas podsjećaju na stvarni svijet. Sve ostalo je izraz njene kreativne slobode, a ja se zaista divim koliko božanskog i posebnog ima u njenom radu - zaključio je Brešan.
Ova izložba, kako nam je umjetnica sama rekla, prikazuje dva ciklusa - jedan posvećen ljubavnim parovima i njihovim odnosima, a drugi njenim osobnim danima, od "rozog dana" do "dana na zelene točke". Kroz te boje i motive, ona nam prenosi male trenutke koji oblikuju naše svakodnevne živote.
Helena Trze Jakelić, voditeljica Sveučilišne galerija zahvalila je svima koji su bili dio ove izložbe:
- Zatvaramo ovu izložbu s nadom da ste kroz boje, oblike i riječi Mirne Sišul barem na trenutak osjetili ljepotu i vedrinu koju ona nesebično dijeli sa svijetom.