Zatvori
Sveučilište u Splitu podržava UN-ove ciljeve održivog razvoja
12.9.2024.
Uz mnogobrojnu publiku zatvorena izložba  „Ništa mi ovaj dan neće pokvarit“ riječke umjetnice Mirne Sišul

Sinoć je svečano zatvorena izložba pod nazivom „Ništa mi ovaj dan neće pokvarit“ riječke umjetnice Mirne Sišul, čije nas slike svojim bojama, vedrinom i iskrenošću vraćaju u svijet dječje mašte, ali i nude pogled na svijet kroz oči zrele i iskusne slikarice. Time je uspješno privedena kraju još jedna plodonosna suradnja Sveučilišne galerije i splitske Galerije Brešan.

Igor Brešan, koji je od samih početaka prepoznao posebnost njenog rada, ističe kako slike iz riječkog bazena, kroz radove umjetnika poput Voje Radojičića i Saše Jantoleka, pa sve do Mirne Sišul, nose jedinstvenu mekoću i dječju nepatvorenost. Te slike zrače vedrinom, ispunjene bojama koje nas podsjećaju na sunčane dane, kao u pjesmama poput "Što je danas lijep i sunčan dan" Nene Belana ili TBF-ovoj "Ništa mi ovaj dan neće pokvarit".

Ono što je posebno u radovima Mirne Sišul je njen osobni pečat - kaligrafski detalji kroz koje ona u svoje slike unosi svoja osjećanja i misli. Mirnine slike, osim što reflektiraju duh njenog kraja, nose i terapeutski učinak. Crnoj boji gotovo da nema mjesta u njenom radu. Brešan s pravom primjećuje da je riječki tercet Radojičić, Jantolek i Sišul pandan dubrovačkim koloristima i splitskim sfumato umjetnicima te ih smješta u riječku školu „infantilista“, ne u pejorativnom, već u najpozitivnijem smislu kao slikarstvo koje zadržava iskrenost dječjeg pogleda na svijet. Kao i veliki hrvatski umjetnici poput Lipovca, Lovrenčića i Lončarića, Mirna Sišul stvara djela koja su prožeta pozitivizmom, bez suvišnih detalja ili težnje za podilaženjem publici.

- Zanimljivo je primijetiti da slike koje obično smatramo tradicionalnima često zapravo odražavaju populistički pristup. S tim se potpuno slažem. Naša slikarica, kako prolazi kroz godine, čini se kao da postaje sve mlađa u svom izražavanju. Njena umjetnost zadržava elemente dječje nevinosti i mašte, što likovni pedagozi prepoznaju kroz faze razvoja dječjeg crteža. Kažu da dječje crtanje prolazi kroz četiri ključne faze - od slučajnog realizma između prve i treće godine, preko nespretnog i nelogičnog realizma u razdoblju između treće i šeste godine, do dobrog realizma u dobi između šeste i desete godine. Nakon toga, crtež bi trebao dosegnuti razinu umjetničkog djela.

Naša slikarica upravo se kreće putem mladosti, unoseći u svoje radove elemente mašte, s tek suptilnim tragovima crne boje koji nas podsjećaju na stvarni svijet. Sve ostalo je izraz njene kreativne slobode, a ja se zaista divim koliko božanskog i posebnog ima u njenom radu - zaključio je Brešan.

Ova izložba, kako nam je umjetnica sama rekla, prikazuje dva ciklusa - jedan posvećen ljubavnim parovima i njihovim odnosima, a drugi njenim osobnim danima, od "rozog dana" do "dana na zelene točke". Kroz te boje i motive, ona nam prenosi male trenutke koji oblikuju naše svakodnevne živote.

Helena Trze Jakelić, voditeljica Sveučilišne galerija zahvalila je svima koji su bili dio ove izložbe:

- Zatvaramo ovu izložbu s nadom da ste kroz boje, oblike i riječi Mirne Sišul barem na trenutak osjetili ljepotu i vedrinu koju ona nesebično dijeli sa svijetom.

Sve novostiSljedeća

Imate pitanje? Tu smo!